• Бодови: 99,73-84,17

    ТЕХНИЧАР ЗА ДИГИТАЛНУ ГРАФИКУ И ИНТЕРНЕТ ОБЛИКОВАЊЕ

процентипредмета

Опис образовног профила

Ученици овоga образовног профила обучавају се израду дигиталног графичког решења за потребе интернета, мобилног рачунарства и компјутерских игара. Уче да праве дигиталне 2D анимације и основе stopmotion анимације, израђују 3D моделе и 3D анимације. Обучавају се за коришћење разних програма: за манипулацију и обраду фотографија и дигитално сликање (нпр. Photoshop) и других графичких векторских елемената и креирање илустрација (нпр. Illustrator), за креирање вебсајтова (нпр. Notepad++ или Visual Studio Code), мобилне апликације (Figma, WordPress), компјутерске апликације (Blender и After Effects), раде у различитим софтверским окружењима (HTML, CSS и Java).

План рада

У току прве и друге године ученици се упознају са Microsoft Office пакетом програма кроз кратак курс слепог куцања. После тога почињу са учењем Adobe пакета програма. Прво са Photoshop-ом кроз ретуширање фотографија и фотомонтаже, затим са Illustrator-ом кроз израду разних дизајн решења и илустрације.

У трећој години се обучавају за израду вебсајтова употребом WordPress-а и Notepad++-а, затим се баве анимацијом употребом After Effects-а и израдом stop-motion кратких филмова.

У четвртој години се обучавају за израду мобилних апликација и израду видео игара и анимацију 3D модела у програму Blender.

Предмети по годинама

Српски језик и књижевност  (3)
Математика (3)
Страни језик (2)
Физичко васпитање (2)
Рачунарство и информатика (2)
Историја (2)
Ликовна култура (1)
Географија (2)
Физика (2)
Хемија (2)
Графичко обликовање и писмо (2)
Технологија дигиталне графике (2)
Грађанска/верска настава (1)
Практична настава (5)

Српски језик и књижевност (3)
Математика (3)
Страни језик (2)
Физичко васпитање (2)
Биологија (2)
Технологија дигиталне графике (2)
Основи програмирања (2)
Цртање и сликање (2)
Фотографија и филм (теорија) (1)
Фотографија и филм (вежбе) (2)
Грађанска/верска настава (1)
Изборни предмет (2)
Изборни предмет (2)
Практична настава (6)

Српски језик и књижевност (3)
Математика (3)
Страни језик (2)
Физичко васпитање (2)
Визуелне комуникације (теорија) (1)
Визуелне комуникације (вежбе) (2)
Интернет програмирање (2)
Технологија интернет обликовања (2)
Грађанска/верска настава (1)
Изборни предмет (2)
Изборни предмет (2)
Практична настава (12)

Српски језик и књижевност  (3)
Математика (3)
Страни језик (2)
Физичко васпитање (2)
Социологија са правима грађана  (2)
Грађанска/верска настава (1)
Технологија интернет обликовања (2)
Предузетништво (2)
Изборни предмет (2)
Изборни предмет (2)
Практична настава (12)      

ИСТАКНУТИ УЧЕНИЦИ - ИНТЕРВЈУ

НИКОЛА ЛАКИЋ 4/7

ПИТАЊА И ОДГОВОРИ

Како се зовеш и на који смер идеш?

Ја сам Никола Лакић, ја сам на смеру техничар за дигиталну графику и интернет обликовање, моје одељење је друга генерација уписана на овај смер.

Кад си почео да ствараш и како изгледа твој процес?

Почео сам да стварам кад сам био мали, а процес није увек исти, некад имам идеју шта желим да направим, а некад само почнем да цртам.

Одакле ти инспирација?

Углавом добијам инспирацију размишљањем. Не знам како то да опишем, али само онај ко ствара би разумео. Вероватно су идеје нагомилане на основу свега што сам видео, упознао, кроз шта сам прошао, на основу моје визуалне библиотеке…

Коју технику највише волиш да користиш и шта највише ствараш?

Па све ми је јако знимљиво, али највише дигиталне технике. Што се тиче тога шта највише цртам, углавном карактер дизајн, али волим и да вајам у глини, а волим и остале традиционалне технике.

Тестимонијали

Имамо временски простор за наша интересовања. Атмосфера на практичној настави је веома пријатна и опуштена. Свакодневнио учимо нешто ново и занимљиво. Засад ми је омиљени део кад смо са разредном радили радионицу за против насиља.

Алекса Лазаревић 2/7

Кад сам се уписивала, изгледало ми је занимљиво зато што се ради на компјутерима, али је и боље него што сам замишљала. У будућности желим да наставим да се бавим овим.

Лана Антонић 4/7

На смеру сам се пронашла више него што сам очекивала. Ни у једном тренутку ми није било досадно. Увек сам заинтересована за нова знања и нове прилике. 

Марија Љубојевић 3/7