Опис образовног профила
Ученици на овом образовном профилу се баве интензивно цртањем и сликањем у разним облицима (цртање мртве природе, портрета, људске фигуре, илустрације...). Поред тога, обучавају се за израду различитих графичких производа, од израде скице, преко разраде и израде прототипа на папиру, који затим израђују дигитално употребом програма из Adobe пакета (првенствено Photoshop и Illustrator). У процесу израде графичког производа обучавају се у свим аспектима употребе и израде типографије, илустрације и осталих елемената графичког дизајна. Почињу са једноставнијим задацима као што је израда налепница, етикета, па се интензивије баве израдом визуелног идентитета, плаката, корица за часописе, књиге и на крају, дизајном амбалаже.
План рада
У току прве године практичне наставе ученици обучавају се за полазне основе цртања по природи (цртање мртве природе
– употребни предмети са драперијом). Цртају кроки цртеже (брзу цртежи фигуре у покрету) у атељеу и зоо врту. Током прве године уче основе рада у Photoshop-у.
Током друге године обучавају се за рад са бојом техником акварела и сликањем темпером мртве природе у атељеу. На рачунарима обучавају се да користе Illustrator израдом решења за налепнице, етикете, омот за CD.
У трећој години раде портрете у природној величини, изучавају анатомију, а на рачунарима израђују заштитни знак и логотип, брошуре, проспекте, корице за часопис и књигу.
У четвртој години цртају целу људску фигуру на великом формату, а на рачунарима израђују дизајн за амбалаже за различите производе (сок, чоколада, сапун…).
Предмети по годинама
Српски језик и књижевност (3)
Математика (2)
Страни језик (2)
Физичко васпитање (2)
Рачунарство и информатика (2)
Историја (2)
Музичка култура (1)
Основи графичке технике (2)
Физика (2)
Хемија (2)
Обликовање графичких производа (теорија)(1)
Обликовање графичких производа (вежбе)(1)
Историја уметности са теоријом форме (теорија)(1)
Историја уметности са теоријом форме (вежбе)(1)
Техничко цртање са нацртном геометријом (2)
Грађанска/верска настава (1)
Практична настава (5)
Српски језик и књижевност (3)
Математика (2)
Страни језик (2)
Физичко васпитање (2)
Географија (2)
Биологија (2)
Основи графичке технике (2)
Обликовање графичких производа (1)
Историја уметности са теоријом форме (2)
Технологија графичког материјала (2)
Грађанска/верска настава (1)
Графичко обликовање и писмо (2)
Фотографија (2)
Изборни предмет (2)
Изборни предмет (2)
Практична настава (5)
Српски језик и књижевност (3)
Математика (2)
Страни језик (2)
Физичко васпитање (2)
Обликовање графичких производа (теорија)(2)
Обликовање графичких производа (вежбе)(2)
Историја уметности са теоријом форме (2)
Технологија графичког материјала (2)
Психологија (2)
Грађанска/верска настава (1)
Изборни предмет (2)
Изборни предмет (2)
Практична настава (12)
Српски језик и књижевност (3)
Математика (2)
Страни језик (2)
Физичко васпитање (2)
Социологија са правима грађана (2)
Грађанска/верска настава (1)
Обликовање графичких производа (теорија)(1)
Обликовање графичких производа (вежбе)(1)
Предузетништво (2)
Естетика (1)
Уметност и визуелно опажање (1)
Изборни предмет (2)
Изборни предмет (2)
Практична настава (12)
Велики атеље
Погледајте видео снимак великог атељеа нашег одељења техничар за обликовање графичких производа.
ИСТАКНУТИ УЧЕНИЦИ
Јована и Александра Коста 4/3
ПИТАЊА И ОДГОВОРИ
Како се зовете, и на који смер идете?
Ми смо близнакиње Александра и Јована, и идемо на смер за обликовање графичких производа.
Када сте почеле да се бавите цртањем?
Биле смо јако младе кад смо откриле љубав за цртањем, а озбиљније смо почеле да се бавимо тиме од дванаесте године.
Које технике волите да користите?
Највише традиционалне технике, али волимо понекад и дигиталне.
Где проналазите инспирацију?
Пре свега у свакодневном животу, посматрањем објеката, познаника и странаца, као и њихових лица. Такође и од других уметника – Боб Рос, Елена де Стефано.
Чиме бисте волелe да се бавите у будућности?
Првенствено анимацијом, али ако нам се укаже прилика, тетовирањем.
Тестимонијали
Сви су другачији и свако има свој стил. Овај смер ме је научио да имам стрпљења и да усавршим цртање портрета. Цртајући могу да се изразим прецизније него речима.
Анастасија Перуничић 4/3
Волим да цртам и интересује ме дизајн, тако да је овај смер савршен за мене. Научила сам правила пропорција, што ми је доста помогло. Треба запамтити да стварање дела није до опреме него до човека!
Тина Реновица 4/3
Занимљив смер, занимљива настава, али и пракса.